✅روشی پیشنهادی برای جلوگیری از سقوط سنگ نما :

این روش پیشنهادی شامل پیچ و رولپلاک نمودن سنگ نما بر روی زمین و قبل از نصب می باشد. بصورتی که سنگ با توجه به ابعاد ، قطر و وزن آن به تعداد لازم سوراخ شده ، سپس در محل سوراخهای درون سنگ ، رولپلاک نصب و به وسیله پیچ مربوطه محکم می گردد و در پایان به محل نصب حمل و در موقعیت خود محکم شده و دوغاب سیمان پشت آن ریخته می شود .

📌مزایای این روش :
1- معایب روش پیچ و رولپلاک بعد از اجرا را ندارد . ضربه دریل چکشی به سنگ نصب شده موجب جدا شدن سنگ از ملات شده و در دراز مدت باعث سقوط سنگ می شود .
2- روش کار بسیار آسان بوده و نیاز به تخصص خاصی نداشته و تنها بر روی زمین نه در ارتفاع ، به تعداد لازم سوراخ در سنگ ایجاد شده و پیچ و رولپلاک ها جاگذاری و محکم می شوند .
3 – نسبت به روش های دیگر هزینه کمتری دارد و می تواند مورد قبول سازنده ها قرار گیرد .
4 – سرعت کار در این روش بالاست
5- امکان بازدید قبل و بعد از اجرا وجود دارد (نسبت به روش استفاده از سیم یا قلاب فلزی که هیچ ناظری نمی تواند به یقین برسد که کلیه سنگها اسکوپ شده اند)
6- امکان ترمیم نمای سنگ در قسمت دریل شده بر روی زمین وجود دارد .
7- این روش معایب روش چسباندن لقمه سنگ که اتفاقا پایین ترین ضریب اطمینان را داشته و مقبول استادکاران نیز می باشد را ندارد .
8-چنانچه این روش مورد اقبال قرار گیرد برای گیرداری بیشتر می توان از رولپلاک های فلزی با شاخکهای محکم و مطمئن تر (نسبت به نوع معمول فیبری یا پلاستیکی ) و چسب فلز در محل رزوه ها استفاده نمود.
9- با صرف مقداری هزینه بیشتر و برای پیوستگی کاملتر سنگ با ملات می توان از قلابهای بازشونده فلزی به جای رولپلاک استفاده نمود . ‎