مهمانی ها و آپارتمان نشينی

🔴مواردی در رابطه با آپارتمان نشینی

بر اساس ماده 47 قرار دادن اشياي اضافي، گذاردن ميز و صندلي و هر نوع اشياي ديگر و همچنين نگاهداري حيوانات در قسمت‌هاي مشترك ساختمان و پاركينگ اختصاصي و همچنين نگهداري سگ، گربه، مرغ و خروس كلاً در تمامي قسمت‌هاي ساختمان (حتي در آپارتمان) ممنوع است. علاوه بر اين در ماده 48 هم آمده گذاشتن كفش، دمپايي و جاكفشي پشت در آپارتمان و در محوطه راهروها ممنوع است. براساس ماده 49 هرگونه تغيير شكل و رنگ در آپارتمان به گونه‌اي كه موجب ناهماهنگي واحدها در نماي كلي بنا شود ممنوع است

در بعضي از موارد ديده مي‌شود كه برخي از افراد مراسم‌ها و جشن‌هاي خود را در پاركينگ برگزار مي‌كنند كه غالباً با سر و صدا همراه است و سبب ايجاد مزاحمت براي ساكنين مي‌شود. خطاب به اين دوستان بايد بگويم كه آيا مي‌دانستيد بر اساس ماده 60 استفاده از پاركينگ جهت برگزاري مجالس اختصاصي ساكنين صرفاً با اجازه مدير و كسب رضايت تمامي ساكنين امكانپذير خواهد بود. در اينصورت جهت جبران هزينه‌هاي تحميلي به ساختمان لازم است معادل چهار ماه شارژ به صندوق پرداخت گردد. البته در تبصره 8 اين ماده آمده است كه برگزاري مجمع عمومي ساختمان در محل پاركينگ از ماده فوق مستثني است.

در مورد برگزاري مهماني‌هاي خارج از زمان معمول هم مي‌گويد: طبق ماده 59 در مهماني‌هاي شب‌هاي غير تعطيل بعد از ساعت 22 و در شب‌هاي تعطيل بعد از ساعت 24 رعايت سكوت كامل ساختمان چه از جهت صداي مهمانان و چه از لحاظ صداي موسيقي الزامي است.

اشاره به اختلافات معمول ميان ساكنان يك مجتمع بر سر استفاده از شوفاژخانه و قراردادن اشيا روي پشت بام خاطر نشان مي‌كند: ماده 61 قانون آپارتمان‌نشيني قراردادن اشيا و آسيب رساندن به پوشش عايق كف پشت بام ايزوگام را ممنوع كرده است و در صورت اين اتّفاق جبران هزينه‌هاي تعميرات بر عهده واحد آسيب‌زننده خواهد بود. اگر در ساختماني شوفاژخانه وجود دارد و بر سر زمان باز كردن آن توافق ندارند بايد به ماده 62 مراجعه كنند كه در اين ماده زمان بازنمودن و بستن شيرهاي رادياتور در شوفاژخانه به ترتيب 20 مهر هر سال و20 فروردين‌ماه عنوان شده است. ناگفته نماند تغيير اين زمان بر اساس درجه حرارت هوا بر عهده مدير ساختمان است.